Öğrenmeyi Öğrenmek - Libertine

Öğrenmeyi Öğrenmek

     İnsanın kendine katabileceği en güzel yetenek öğrenme yeteneğidir. İnsanı insan yapan temel yetenekler vardır, bunların en önemlisi düşünebilme yeteneğidir. Düşünün, düşünün ki bir olayı kavrayabilesiniz. Okuyun, okuyun ki düşünebilme yeteneğinizi geliştirin ve sınırlarınızı arttırın. Düşünerek, araştırarak, temeline indiğiniz hiç bir şey sizden kaçamaz, onu öğrenmeminiz için hiçbir sebep yoktur. Gözünüzde büyüttüğünüz o ders, o iş, o başarı aslında  ne kadar basit. Yapman gereken tek şey odaklanmak ve nasıl yapıldığını öğrenmek. Nasıl yapıldığını öğrenmek için öncelikle izlemen yada okuman gerekir. Ardından izlediğin ya da okuduğunu başa al ve bu sefer adımları kendinde uygula. Örneği adım adım uyguladıktan sonra sıra sende, artık aynı uygulamayı okumadan yada izlemeden yap, ardından hazırsın. Şimdi öğrendiğin yöntemi kendine özgü şekilde yeni alanlarda uygula. Anlattığım bu yöntem benim yeni bir şey öğrenmek için kullandığım yöntem. 


Bu yöntemle bu güne dek pek çok yeni şey öğrendim uyguladım ve hala kullanıyorum. Programlar, temel bilimler, dersler, dil, makinalar.... vb.  Sizin öğrenme yönteminiz farklı olabilir ancak uygulama yapmak her yöntemde şarttır. Kendi öğrenme yönteminizi keşfedin, öğrenmeyi öğrenin. 

Panik yapmak size sadece zaman kaybettirir bu yüzden öncelikle sakin olun ve şunu düşünün, şu anda öğrenmeye çalıştığınız konu her neyse onu öğrenemezseniz bu dünyanın sonu değil. Ancak şunu bilin bunu öğrenmemek için bir sebebiniz yok. Bir şekilde öğrenebilirsiniz, acelemiz yok zamanımız bol rahat olun, en temelden başlayın. Ne kadar derine inerseniz sizin için o kadar iyidir, bir şeyi en iyi kavrama ve en akılda kalıcı öğrenme yöntemi mantığını yani sebebini öğrenmektir. Düşünün ki bunu öğrendikten sonra birisine anlatmanız gerekiyor, anlatacağınız kişi biraz zor anlıyor ve size sürekli neden diye soruyor. O nedenlerin cevabını bulun. Bir şeyi öğrenmek için zorunda olmayın, öğrenmek istediğiniz için öğrenin. 

Bazı durumlarda bazı şeyleri öğrenmek zorunda kalıyoruz, bu okul hayatımız yada iş hayatımızın yada genel olarak hayatın bize dayattığı şeyler olabiliyor. Bu tarz durumlarda öğrenmek zorunda olduğum şeyi zorundalıktan çıkarmaya çalışıp onun bana neler katacağına odaklanırım. Bu beni öğrenmeye daha hevesli yapar. Şunu unutmayın öğrendiğiniz hiçbir şey size yük değil, her bilgi değerlidir ve size de değer katar. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar