İngilizcemi Nasıl Geliştirebilirim? - Libertine

İngilizcemi Nasıl Geliştirebilirim?

 İngilizcemi Zorlanmadan Nasıl Geliştirebilirim ?

Bu soruyu pek çok kez sordum ve araştırdım çünkü ingilizce öğrenme derdinden bende muzdaribim. Ama sonunda zorlanmadan, kendimi sıkmadan nasıl yavaş yavaş ingilizcemi geliştireceğimi buldum ve sizlerle de paylaşmak istedim. Şimdi size en uygun ingilizce öğrenme yöntemini beliryelim. Boş zamanınıza ve tercihinize göre bu yöntemlerden birisini veya birkaçını seçebilirsiniz.


1- Öncelikle İngilizce Seviyenizi Belirleyin

Az çok ingilizce seviyenizi tahmin edebilirsiniz, basit hikayeleri okuyabilecek bir seviyedemisiniz yoksa başlangıçtamısınız ya da daha ileri bir seviyedemisiniz? Buna karar verin. Eğer henüz başlangıçta iseniz bu makale sizin için bir sonraki seviyede kullanılabilir çünkü bu yazıda ingilizceyi geliştirmek için basit yöntemler sunuyor olacağım. 

2- İngilizceyi Severek Öğrenin

Tabi bu işin en kolay ve en zevkli yolu ingilizce konuşmak zorunda kalacağınız yabancı bir ülkede zaman geçirmektir ancak bu oldukça pahalı bir yöntemdir. Bunun için en azından 7.000 euro dan fazla bir paranız olması lazım. En iyisi biz şimdilik bedava olan yöntemlere bakalım.

Herkes dil öğrenmeyi sevmez ancak dil öğrenmeyi, sevdiği başka şeylere entegre edebilir. Nelerden hoşlandığınızı bulun. Bu hobilerinizi ingilizce ile entegre edip uygulamaya başladıktan sonra hobilerinizi icra ederken karşınıza çıkan bilmediğiniz ingilizce kelimeleri bir deftere not edin. Kelimeleri anlamlarıyla veya anlamları olmaksızın yazabilirsiniz bu tercih sizin.

  • Kitap Okumak : Eğer kitap okumaktan zevk alıyorsanız artık ingilizce kitap okumaya çalışısın. Tabi bu kolay birşey deil, bazen kafanıza ağrılar girecektir ancak seviyenize uygun kitaplar seçip sabırlı davrandığınız da inanın artık ingilizce öğrenmekten zevk alacaksanız. 
  • Film Ve Dizi İzlemek : Kitap okumaktan daha kolay ve daha zevkli olduğu için çoğu insan bunu seçer ancak ingilizce kitap okumak kadar verimli deildir. Gene de benim acelem yok ben rahat öğrenmek istiyorum diyorsanız bu tam size göre bir yöntem. Artık yalnızca ingilizce alt yazılı dizi ve film izleyeceksiniz. 
  • Oyun Oynamak : Oyun oynayarak ingilizce öğrenmenin ne kadar verimli olacağı tamamen sizin özverinize bağlı. Eğer oyun oynamayı seviyorsanız ingilizce örğrenmek için bunu kullanabilirsiniz. Oynadığınız oyunlarda bundan sonra türkçe dil seçeneğini kullanmayın eğer online oyun oynuyorsanız, ki bu daha etkilidir, bundan sonra yabancı server larda oynayın ve ingilizce konuşmak zorunda olacağınız bir ortama dahil olun. Oyun içinde mecburen ticaret vb gibi durumlarda ingilizce kullanmak zorunda kalacaksınız ve bu sizi ingilizce öğrenmeye mecbur edecek.
  • Diğer Hobiler : Bu konuda kendimden örnek vererek açıklayayım, örneğin ben minyatür ev, kale, gerçekçi minyatür yapı çalışmalarından zevk alıyorum ve bunu ingilizce yayın yapan kanallardan öğrenmeye çalışıyorum. Bunun gibi hobilerinizi ingilizce yayın yapan yerlerden inceleyin. Sosyal medyada daha fazla yabancı hesap takip edin, yabancı gazetelere göz atın.
3- İngilizce Cümle Kurmaya Başlayın

İngilizce cümle kurmadan ingilizce öğrenemessiniz çünkü çoğu zaman kelimeleri kullanmadan aklınızda kalıcı bir yer edinemezler. Bunu benzetmek gerekirse herhangi bir işi kitaptan okuyarak yada videosunu izleyerek öğrenmek uygulayarak öğrenmekten daha eksik ve daha geçici bir öğrenmedir. 

Şimdi cümle kurmak için kendize bir düzen kurun. Cümlelerinizi ister bilgisayara ister deftere yazabilirsiniz.
  • İngilizce Günlük Tutmak : Benim pek sevmediğim bir yöntem, çünkü günlük yazmayı sevmiyorum ve sürekli aynı şeyleri yazıormuşum gibi hissediyorum. Sonuçta türkiyede ne kadar farklı bir gün geçirebilirsiniz ki? Ama eğer siz seviyorsanız ingilizce günlük yazmak da cümle kurmak için bir yöntem. Günlük yazarken yukarıdaki hobilerimiz sırasında öğrendiğimiz kelimeleri kullanmayı unutmayın.
  • Rasgele Cümle Kurmak : Ben bu yöntemi kullanıyorum ve bu cümleleri bir exel dosyasında tutuyorum. Yukarıdaki hobilerden elde ettiğim bilmediğim kelimelerden rasgele 3 tanesini alarak 3 ününde içinde geçtiği mantıklı veya kısmen mantıklı, kelimelerin anlamlarını koruduğu cümleler kuruyorum. Zamanla sizde göreceksiniz ki başlangıca göre çok daha uzun ve karmaşık cümleleri rahatlıkla kuracaksınız. 
İngilizce öğrenmek tamamen kelime öğrenmek demek değil tabiki ama ne kadar çok kelime bilirseniz o kadar kolay ilerlersiniz. Şöyle düşünün türkçeyi bilmeden okulda aldığımız türkçe derslerini alsaydık ne kadar mantıklı olurdu? Bu durumu ingilizce de yaşadık ve gördük ki okullarda aldığımız ingilizce dersleri bize hiç bir fayda sağlamadı çünkü hiç anlamadığımız bir dilin dil kurallarını bize öğretmeye çalıştılar. Kelime öğrenin ve ingilizcenizi ilerletin sıra bu şekilde olmalı. Acele etmeyin, ingilizce öğrenemiyorum demeyin, sabır gösterin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar